Ce putem învăţa de la animale?

Ce putem învăţa de la animale?

De la animale putem învăţa o mulţime de lucruri pentru a avea o viaţă fericită şi mai împlinită. Animalele nu îşi judecă companionii mai plinuţi, sunt prieteni adevăraţi care  se pot înţelege din priviri, se pot bucura cu adevărat de lucrurile neînsemnate, nu poartă pică iertând totul cu un pupic şi un dat din coadă, sunt întotdeauna de încredere iar devotamentul le este întrecut doar de dorinţa de joacă. Tot de la animale putem învăţa despre compasiune, dragoste, mulţumire, despre răbdare dar şi despre o viaţă sănătoasă.

 

Despre prieteni şi prietenie

 

Nu întotdeauna e uşor să împaci animalele între ele: unele specii se obişnuiesc uşor cu altele şi se nasc prietenii strânse, iar altele niciodată nu se liniştesc în prezenţa altor animale. La fel se întâmplă şi cu oamenii.  Suntem animale sociale, iar relaţiile de prietenie au efecte sănătoase asupra organismului nostru. Oamenii discută în general pentru a afla noi informaţii, pentru a îşi diversifica punctele de vedere, pentru a împărtăşi sentimente, pentru a-şi expune propriile concepţii, sau pur şi simplu pentru a depăşi momentele de singurătate.

 

Invata de la animale: prietenia intre caine si pisica
 

Mănâncă peşte

 

Majoritatea pisicuţelor ar renunţa la bobiţe şi perniţe de mâncare uscată în schimbul peştelui şi a tonului în mod special. Din fericire tu poţi alege să faci din carnea de peşte un aliment nelipsit din dieta ta zilnică. Somonul, tonul, păstrăvul şi alte soiuri de peşte ce sunt bogate în acizi graşi cu Omega 3 ce reduc tensiunea sangvină şi riscul bolilor cardiace şi artritei.

Mananca peste cu grasimi omega3. Este carne sanatoasa!
 

Ia o pauză de somn

 

Nu vei avea nicio zi în care să nu îţi vezi animalul de companie dormind pe timpul zilei. Există o multitudine studii care indică că o scurtă repriză de somn de-a lungul unei zile vă îmbunătăţeşte nivelul de concentrare şi atenţie.  De altfel, persoanele care dorm după amiaza se pare că au şanse cu până la 37% mai mici să facă un atac de cord.

Dormi dupa amiaza

 

Plimbă-te zi de zi!

 

Plimbarea zilnică este una dintre cele mai sănătoase, sigure şi simple metode prin care poţi arde calorii şi să ai grijă de inima ta. Ajută la scăderea în greutate, scade riscul apariţiei diabetului de grad 2, a cancerului de colon şi a celui de sân, păstrează oasele puternice şi mintea ageră. Plimbarea este cel mai bun medicament afirma Hipocrate, iar studiile din zilele noastre îi confirmă spusele. Te ajută de asemenea în zilele mai puţin bune: fă o plimbare alături de un prieten bun, într-o atmosferă plăcută şi în locuri liniştite, vei reduce astfel depresia şi stările de anxietate.

Plimbarea zilnică este una dintre cele mai sănătoase, sigure şi simple metode prin care poţi arde calorii şi să ai grijă de inima ta.

 

Focusează-te şi trăieşte momentul!

 

Să trăieşti ziua şi momentul este una dintre cele mai importante lecţii pe care ne-o pot da prietenii noştrii, animalele. Într-un studiu denumit “O minte îngrijorată este un minte nefericită”, psihologii de la Harvard au ajuns la concluzia că persoanele devin mai fericite dacă au activităţi ce le focusează concentrarea cum ar fi exerciţiile de inteligenţă, cititul ba chiar şi sexul. Planificarea, rememorarea, purtatul gândurilor în alte locuri şi situaţii în timpul activităţii curente poate determina starea de nefericire.

 

 

Întinde-te des

 

Să te întinzi des îţi face corpul mai elastic şi mai flexibil, dar beneficiile nu se opresc aici. Într-un studiu făcut pe parcursul a 10 săptămâni, un grup de persoane ce nu au făcut alte activităţi fizice decât cele prin care să se întindă au dat dovadă de nişte schimbări surprinzătoare: în afara flexibilităţii îmbunătăţite, muşchii au prezentat o putere şi rezistenţă crescută.

Intinde-te des iti va ajuta muschii sa fie mai puternici
 

Uită micile şicane – Nu purta pică

 

Fă trecute lucrurile trecute. Renunţă vechile ranchiuni şi vei respira mai uşurată cu siguranţă! Furia şi supărarea cronică sunt strâns legate de funcţiile plămânilor, în timp ce iertarea ajută la scăderea presiunii sângelui şi reduce stările de anxietate. Persoanele care iartă dau dovadă şi de un mai mare respect faţă de persoanele lor. Nu îţi petrece viaţa cu ranchiună în suflet. Vei ajunge astfel să te răneşti singură mai mult decât pe persoanele pe care le urăşti. A ierta nu înseamnă să spui “Este OK ce mi-ai făcut”, ci “Nu voi lăsa ca ceea ce mi-ai făcut să îmi strice fericireapentru totdeauna”. Iertarea este răspunsul, lasă să treacă, caută pacea, vei fi astfel liberă de sentimente negative. Şi nu uita, iertarea nu este doar pentru ceilalţi este şi pentru tine. Dacă trebuie, iartă-te, mergi mai departe şi fă mai bine data viitoare.

Iarta si nu purta ranchiuna si pica. Te vei simti mai bine!

 

Dă din coadă! 🙂

 

Bine, bine! Nu ai coadă. Dar un zâmbet poate aşterne primăvara în calea ta. Există o conexiune puternică între starea de mulţumire şi starea generală a organismului, oamenii mulţumiţi şi zâmbitori radiază, au atitudini plăcute, pasiuni şi activităţi mai sănătoase pentru starea lor fizică.

Studiile au arătat că dacă zâmbești și dai sentimentul că ești fericită poți beneficia de toate avantajele acestui sentiment. Zâmbetul funcționează, îți poți face noi prieteni, aceștia vor fi mai drăguți cu tine și prin urmare poți avea parte de avantaje reale.

Un nefericit caută, vorbește despre și ar percepe fericirea la modul idealist, evident va rămâne nefericit dacă nu își schimbă modul de a gândi și va atrage în jocul lui persoane care la un moment dat vor dori să se rupă de acest cerc vicios, inclusiv de cel ce i-a băgat în acesta, urmarea fiind binențeles sentimentul de singurătate. Fericirea căutată de idealist este o fericire problematică, ireală sau care odată atinsă obligatoriu va fi subevaluată. Și ce altceva ți-ai putea dori în viață dacă fericirea o consideri o himeră?  Minunatele descoperiri ale neuropsihologiei de azi” chiar menționează că: ne putem antrena pentru a fi fericiţi. Din perspectiva neuropsihologiei, se pot obţine rezultate uimitoare mai ales în cazul persoanelor care suferă grav de tristeţe.

Zambeste, azi va fi mai bine!
 

Fii curioasă!

 

Există o vorbă din bătrâni potrivit căreia curiozitatea a omorât pisica. Ei bine, în cazul oamenilor, specialiştii au găsit legătura între curiozitate pe de o parte şi capacitatea de a înţelege şi găsi sensul, scopul şi rolul în viaţă şi societate a celor curioşi. Vei putea căpăta astfel noi informaţii, abilităţi ce la rândul lor îţi vor deschide şi mai mult lumea şi oportunităţile acesteia.

 Curiozitatea ajuta

 

Atingeri delicate

 

S-a demonstrat deja că terapia prin masaj are efecte miraculoase asupra durerilor, întărirea sistemului imunitar şi calmării crizelor astmatice. Atingerea persoanei iubite poate fi însă mult mai puternică, aceasta va avea efect nu doar asupra corpului cât şi asupra minţii şi inimii. Profită de orice moment să fii aproape de cel iubit.

Terapia prin masaj are efecte benefice reale

 

Bea apă când ţi-e sete!

 

Căţeii nu dau înapoi când vine vorba de a bea apă după o rundă de joacă şi alergătură prin parc – de altfel nici majoritatea oamenilor. În timpul unei şedinţe de fitness sau jogging să bei apă este cea mai buna modalitate de a te hidrata. Apa dă muşchiilor şi ţesuturilor tale lichidele necesare fără a adăuga nicio calorie în corp. Ai grijă să bei apă mai multă în zilele caniculare sau când ai activitate fizică mai intensă.

Hidratează-te

 

Dacă iubeşti pe cineva, arată-i!

 

Căţeii nu fac fiţe când este vorba de a îşi arăta ataşamentul şi dragostea. Când ţin la tine, îţi arată asta şi este imposibil să îi ignori. Putem învăţa din asta, este modalitatea ideală.  Micile semne şi gesturi cu înţeles pe care le arătăm celorlalţi au un impact major asupra relaţiilor pe care le avem sau le putem dezvolta.

Daca iubesti pe cineva trebuie sa ii spui
 

Joacă-te şi prosteşte-te

 

Joacă-te cât mai mult indiferent de vârstă. Joaca este o necesitate a omului nu doar a copilului , este la fel de importantă precum somnul şi mâncarea, dezvoltând inteligenţa, creativitatea, capacitate de a rezolva problemele şi aptitudinile sociale. Aşa că ia exemplul animalului tău de companie şi dedică mai multe momente de-a lungul zilei jocului al cărui singur scop este să ai parte de amuzament.

Să accepţi şi să îţi faci mici nebunii îţi poate aduce beneficii majore. Cardiologii de la Universitatea Maryland au evidenţiat că cei cu inimi sănătoase dau dovadă de un sens al umorului mai ridicat faţă de persoanele ce suferă de o afecţiune cardiacă. Au ajuns la concluzia că râsul este cel mai bun medicament – în special când vine vorba de protejarea inimii.

Joaca-te, prosteşte-te, caută fericirea pură
 

Bucură-te de aer liber

 

O ieşire prin pădure este considerată o adevărată aventură plăcută pentru căţelul tău, însă există o grămadă de beneficii pe care corpul şi mintea ta le poate avea. Să îţi petreci timpul liber în aer proaspăt şi curat îmbunătăţeşte starea de sănătate, nivelul vitaminei D şi reduce stresul. La copii, joaca în mediul natural aduce după sine vedere îmbunătăţită la distanţă. mai puţine simptome de ADHD şi o performanţă crescută la şcoală.

Bucura-te de natura.
 

Caută umbra

 

Atunci când eşti în parc şi căţeluşul tău are nevoie de o scurtă pauză mai mult ca sigur va căuta un loc umbros unde să se odihnească. Dermatologii recomandă să faci şi tu acelaşi lucru, să te păzeşti de soare mai ales între orele 10 şi 16. Aceasta este perioada în care trebuie să te fereşti de razele ultraviolete, mai ales începând cu sfârşitul primăverii. Chiar şi atunci când eşti la umbră este o idee bună să foloseşti o cremă protectoare cu spectru larg pentru părţile expuse ale corpului.

Fereste-te de soare
 

rechizitelemele.ro
| Termeni și condiții | Confidențialitate | RSS SuperMămici |
Moda la preturi mici!vezi oferta!
+