Alimente care reduc stresul

Alimente care reduc stresul

Organismul dumneavoastrã rãspunde la stres prin sporirea cantitãții de hormoni ai stresului, produsã de glandele suprarenale, iar acești hormoni sunt responsabili pentru cele mai multe dintre simptomele asociate cu stresul: creșterea tensiunii, tensiune muscularã, dereglãri digestive etc. În același timp, producerea mult crescutã de hormoni ai stresului de cãtre glandele suprarenale poate cauza deficiențe nutriționale și o extenuare a acestor glande. În aceastã situație, este afectatã reacția dumneavoastrã la stres, fapt care duce la o stare de obosealã cronicã și la anxietate.

Datoritã rolului extrem de important al glandelor suprarenale în nutriția adecvatã a organismului și reacția la stres, alimentele bogate în substanțe nutritive care ajutã funcția suprarenalã sunt extrem de benefice pentru reducerea stresului.

 

Țelina

Un vechi remediu popular pentru scãderea tensiunii arteriale. Se recomandă persoanelor cu un nivel ridicat de stres 2-4 tulpini de țelinã pe zi. Compușii care intrã în compoziția țelinei scad concentrația de hormoni ai stresului, care provoacã vasoconstricție. Țelina conține substanțe  nutritive care liniștesc, inclusiv niacinimide. O tulpinã de țelinã consumatã înainte de culcare vã poate da un somn liniștit.

 

Semințele de floarea-soarelui

Acestea reprezintã nu numai o sursã bogatã în potasiu, ci și în complexul de vitamine B (în special B6 și acid pantotenic), precum și în zinc — elementul care joacã un rol crucial în sãnãtatea glandelor suprarenale. S-a demonstrat cã în perioadele de stres, concentrațiile acestor substanțe nutritive pot scãdea serios.

 

Orezul brun

Conține carbohidrați cu absorbție lentã, care pot declanșa eliberarea în organism a unor substanțe care vã dau starea de bine, serotonina și norepinefrina. Acesta vã ajutã sã faceți fațã mai bine stresului, îmbunãtãțindu-vã dispoziția și oferindu-vã o energie susținutã.

 

Algele

Serotonina și norepinefrina, hormonii care creeazã starea de bine a organismului, mai pot fi obținuți din triptofan și L-fenil-alaninã, aminoacizi prezenți în anumite proteine alimentare. Algele conțin aproximativ 60% proteine și sunt derivate ale celor opt aminoacizi esențiali. Algele au un efect energizant asupra ficatului și faciliteazã eliminarea toxinelor, scãzând astfel nivelul de stres din organism. Algele conțin în realitate toate substanțele nutritive cunoscute de om, inclusiv pe acelea care au un efect pozitiv
asupra sistemului nervos. Ele furnizeazã substanțele nutritive esențiale, pe care stresul le consumã din organism. Vã puteți cumpãra alge din magazinele de produse naturiste.

Citeste  Vizita la medic

 

Varza

Este o bunã sursã de vitamine antioxidante A, C și E, care alungã stresul, beta-caroten și seleniu mineral. Antioxidanții luptã împotriva efectelor nocive ale radicalilor liberi din organism, care au fost eliberați prin reacția la stres și în același timp ajutã la transformarea triptofanului în serotoninã, jucându-și astfel rolul de a „ridica moralul“.

 

Migdalele

Sunt foarte bogate în magneziu,un element foarte bun pentru funcția suprarenalã, precum și pentru metabolizarea acizilor grași esențiali. O concentrație micã de magneziu în organism poate fi asociatã cu o stare de tensiune,anxietate, irascibilitate și insomnie. Migdalele reprezintã o sursã valoroasã de magneziu (înmuiați-le în apã peste noapte, pentru a le digera mai ușor a doua zi).

 

Fructele de pãdure sub formã de boabe

Murele au un conținut foarte ridicat de magneziu și vitamina C. Nivelul scãzut de vitamina C slãbește sistemul imunitar și vã dã o stare generalã de stres și de epuizare. Alte surse valoroase de vitamina C și magneziu sunt cãpșunele și zmeura.

 

Semințele de susan

În perioadele de stres necesarul de zinc este mai mare,acesta fiind un element important și pentru metabolismul acizilor grași și producerea de serotoninã.Semințele de susan reprezintã o sursã bogatã de zinc.

 

Castraveții

Vechea zicalã englezeascã „Fii rece ca un castravete“ se bazeazã, de fapt, pe un adevãr, datoritã efectului sãu calmant asupra sângelui și ficatului. Când ficatul este hrãnit cum se cuvine și nu este suprasolicitat, acest organ vital ajutã la echilibrarea hormonalã, crește buna dispoziție, eliminã stresul și dã o stare de sãnãtate solidã. Încercați sã beți suc de castravete și de țelinã.

 

Sparanghelul

În sparanghelul verde se gãsesc multe dintre elementele regeneratoare pentru ficat, rinichi, piele, ligamente și oase. Sparanghelul este foarte bun și pentru formarea învelișului globulelor roșii și are un conținut ridicat de glutationã, o enzimã antioxidantã, care ajutã ficatul sã funcționeze la un nivel optim. Orice aliment cu un efect pozitiv asupra ficatului are, de fapt, un efect pozitiv asupra dispoziției dumneavoastrã și asupra capacitãții de a face fațã stresului.

Citeste  Alimentele interzise

 

Usturoiul

De-a lungul timpului, acesta a fost folosit pentru a trata rãcelile și guturaiul sau starea generalã de epuizare; în zilele noastre însã, practica popularã a fost confirmatã de științã. Usturoiul conține o substanțã detoxifiantã,denumitã alicinã, care îi dã usturoiului gustul și mirosul caracteristic. Când scãpați de toxinele care circulã prin sistemul dumneavoastrã, vã simțiți mai puțin stresat. Usturoiul mai poate avea un impact major și în scãderea tensiunii asociate cu stresul. Un puternic antibiotic, alicina are proprietãți antivirale și antifungice, precum și de scãdere a colesterolului, tensiunii și creșterea bunei dispoziții.

Avocado

Aceste fructe conțin 14 minerale, toate având un rol în reglarea funcțiilor organismului și stimularea creșterii.Meritã remarcatã concentrația sa mare de fier și cupru,  elemente utile pentru regenerarea globulelor roșii și prevenirea anemiei — una dintre cele mai des întâlnite cauze ale stãrii de obosealã și ale incapacitãții de a face fațã eficient stresului.

 

Ceaiuri antistress

Ceaiurile din plante pot fi foarte eficiente pentru ameliorarea multor simptome ale stresului. Acestea pot fi obținute din flori, frunze, semințe, tulpini sau rãdãcini ale  plantelor. Ele conțin substanțe naturale care hrãnesc sistemul nervos central și endocrin. Eu zic cã meritã sã le încercați fie că sunt de mușețel, Roiniță, Gura Lupului, Ginseng, Lemn dulce, valeriana, hamei, arena sativa, Piper methysticum, Floarea patimilor.

 

rechizitelemele.ro
| Termeni și condiții | Confidențialitate | RSS SuperMămici |
Sandale Ieftinecu 90% discount!
+