Susanul şi seminţele de susan

Susanul şi seminţele de susan

Orientalii cunosc de secole puterea magică a seminţelor de susan: Ali Baba, ajuns la peştera comorilor; rosteşte cuvintele magice „Sesam deschide-te!”, referindu-se la numele susanului. Poate că oamenii îşi dădeau seama încă de pe atunci că micuţa sămânţă aurie con­ţine elemente nutriţionale cu o va­loare excepţională pentru sănătate. Din cauză că sunt atât de mici, nu ne gândim la ele ca la ceva nutri­tiv sau important, însă aportul lor este însemnat: ne feresc de boli şi ne menţin în formă.

 

Sursă importantă de minerale şi vitamine

Seminţele de susan sunt renu­mite pentru conţinutul unic de minerale (cupru, mangan, cal­ciu, magneziu, fier, zinc şi pota­siu), dar şi de vitamine: B, D, E şi F. Proprietăţile antiinflamatoare ale susanului se datorează conţi­nutului de cupru, seminţele de susan fiind recomandate persoa­nelor care suferă de artrită reumatoidă. Indirect, cuprul are o acţi­une benefică asupra elasticităţii încheieturilor şi oaselor. La rândul său, manganul intervine în meta­bolismul grăsimilor şi al carbohidraţilor, contribuind şi la menţi­nerea densităţii osoase. Calciul şi zincul sunt două minerale recu­noscute pentru rolul lor în menţi­nerea sănătăţii oaselor, de aceea susanul e recomandat bolnavilor de osteoporoză. Tensiunea arteri­ală, insomniile şi durerile de cap pot fi combătute cu seminţele de susan, graţie conţinutului bogat în magneziu. Despre vitamine şi minerale puteţi citi aici şi aici.

 

Susanul este o sursă de fibre

Consumate moderat, dar regulat, seminţele de susan vor aduce or­ganismului aportul necesar de fi­bre. Din rândul acestora, se disting lignanii, o componentă bioactivă care ajută la reducerea coleste­rolului şi a riscului de cancer de co­lon şi prostată.

De asemenea, prin conţinutul de acizi polinesaturaţi, susanul contribuie la sănătatea ini­mii. Nu în ultimul rând, seminţe­le de susan sunt utile în curele de slăbire, fibrele conţinute con­tribuind la scăderea colesterolului şi controlând foarte eficient nivelul zahărului din sânge. în plus, tot acestea menţin sistemul digestiv sănătos. Seminţele de susan oferă o plăcută senzaţie de saţietate pen­tru mult timp.

Ca să te convingi de proprietăţile excepţionale ale susanului, con­sumă seminţele de susan ca atare, în diverse preparate culinare, sau pisate şi apoi adăugate în salate, sosuri şi produse de panificaţie. Cu siguranţă, după ce le vei încer­ca o dată, vor deveni nelipsite din bucătăria ta!

Merită menţionat că uleiul de susan este utilizat şi în industria cosmetică întrucât este un ingredient pe care pielea ta îl va iubi pentru că pătrunde până în straturile profunde ale pielii, vindecă eczemele şi arsurile şi hidratează excepţional.

elefant.ro
| Termeni și condiții | Confidențialitate | RSS SuperMămici |
Articole Fashion aproape noicu 90% discount!
+