Sport în siguranță

Sport în siguranță

Pentru a se bucura de efectele benefice ale sportului, copilul dvs. trebuie să fie respectate câteva reguli ce îi vor asigura siguranța:

– Majoritatea sporturilor necesită anumite echipamente de protecție, cum ar fi de exemplu genunchierele sau căști și ochelari de protecție, prin urmare este recomandat să discutați cu profesorul de sport ce echipament ar trebui să îi asigurați copilului.

Locurile unde se practică sportul: terenurile de joacă și sălile de sport, trebuiesc să fie securizate, garduri de protecție în cazul jocurilor în aer liber, saltele de protecție în cazul sportului de interior și să nu fie amplasate lângă clădiri ce prezintă pericole, să fie curate, bine întreținute, aerisite, etc;

– În cazul în care copilul practică un sport de performanță sau ce îl solicită mai mult din punct de vedere sigur, vizitele la pediatru periodice sunt obligatorii;

– În cazul sporturilor pe echipe, copiii trebuiesc grupați în funcție de înălțimea, greutatea și combativitatea acestora, copiii cu abilități fizice mai puțin dezvoltate pot fi puși în pericol de ceilalți sau chiar de către ei înșiși încercând să se ridice la nivelul competitorului;

– Alocarea unui timp atât pentru încălzirea mușchilor precum și pentru relaxarea acestora într-un mod corespunzător, evitându-se astfel durerile musculare, cârceii sau întinderile;

– Copiii mai mici trebuiesc feriți de sporturile ce pun presiune puternică asupra oaselor în creștere, a ligamentelor și a mușchilor, fiind preferate activitățile sportive diverse și nu cele intensive. Antrenamentul cu greutăți trebuie supravegheat obligatoriu de către un adult repartizat fiecărui copil;

Temperatura copiilor crește și se scade mult mai repede ca la adulți prin urmare trebuiesc evitate situațiile în care copiii practică sportul pentru o durată mai mare de 30 de minute per repriză;

Citeste  Siguranța copilului în apă

– Copiii absorbiți de joacă nu își dau seama că trebuie să se hidrateze, aceștia beau apă doar în cazul în care le este sete, neglijând faptul că practicarea sportului necesită o cantitate mai mare de lichide în organismul lor, prin urmare să aveți grijă să bea lichide înainte, în timpul și după joacă.

– În cazul în care practică sporturi în aer liber într-o zi însorită, este necesară protejarea pielii cu cremă de protecție solară, a capului cu o șepcuță sau bandană și a corpului cu îmbrăcăminte adecvată.

Nu doar organismul are nevoie de protecție ci și sentimentele copilului prin urmare aceștia nu trebuie forțați să participe la o probă la care nu doresc să ia parte sau care le cauzează frică și nici să fie supuși criticilor sau să se țipe la ei în cazul în care nu dau randamentul cerut.

Dorința de a câștiga este intensă, este o fațadă a personalității în dezvoltare, aceasta nu trebuie întreținută și catalizată de părinți, antrenori sau parteneri de joacă prea competitivi.

Un aspect foarte important al sportului și de altfel al societății în care trăim este fair-play-ul și respectul, prin urmare chiar dacă lacrimile și trișatul sunt inevitabile, acordați timp discuțiilor cu privire la corectitudine, egalitate de șanse și că putem învăța chiar și când pierdem.

rechizitelemele.ro
| Termeni și condiții | Confidențialitate | RSS SuperMămici |
Sandale Ieftinecu 90% discount!
+