Gătitul ca o joacă

Gătitul ca o joacă

Poate să puneți copilul în fața televizorului și să urmărească desene animate ar fi mai confortabil să treceți peste momentul (oare al câtelea din viața dvs.) în care trebuie să pregătiți masa, însă așa cum ne-am dezvoltat ca specie prin observație, experimente și învățare de la predecesori, tot așa copilul dvs. va asimila și reține mult mai multe informații și totodată își va îmbogăți capacitățile printr-o metodă de învățare activă și interactivă în familie.

Gătitul mâncării împreună cu copilul poate fi o activitate deosebit de plăcută, ce ajută dezvoltarea acestuia. Să petreceți timp în bucătărie împreună poate fi atât o activitate amuzantă împreună în puținul timp liber avut la dispoziție, o modalitate plăcută de a le induce pofta de mâncare, cât și posibilitatea de a le dezvolta anumite abilități cum ar fi sociale, motorii, științifico-matematice(!).

Limbajul și socializarea

Ca orice activitate ce se desfășoară în echipă și necesită eforturi conjugate de a duce la bun (și în cazul de față delicios) sfârșit o sarcină limbajul are poate cel mai important rol. Vocabularul copilului se va îmbogăți cu noi cuvinte ușor de reținut datorită asocierii lor imediate cu simțurile mirosului, gustului și văzului.

Abilitățile privind lucrul în echipă, observarea împărțirii atribuțiilor și efectul de eficiență al acesteia, nevoia de a fi concis în exprimare, de a aștepta și interveni la momentul potrivit, de a previzualiza pasul următor și a fi pregătit când îi vine rândul pot fi toate ușor aplicate chiar făcând o simplă salată. Copiii pot spăla legumele, părinții le pot curăța și tăia, apoi copiii reintră în scenă amestecând, ornând și (cum altfel) degustând preparatul. Această activitate fiind una în familie și având o periodicitate zilnică întărește legăturile de familie dar și cele create de afinități în ceea ce privește rețeta favorită (noi toți mâncăm sănătos acrind cu lămâie și folosind uleiul de măsline). Poate fi și o activitate ce aduce și pofta de mâncare la copil.

Dezvoltarea fizică, a simțurilor și învățarea senzorială

În momentul când amestecă, toacă, pasează sau chiar ornează și aranjează abilitățile motorii se dezvoltă, incluzând aici nu doar coordonarea mână ochi și forța brută (la întinsul aluatului) dar și finețea în mișcare în cazul ornatulului salatei de boef sau a torturilor de exemplu.

Nu cred că există un loc mai bun în casă în care copilul poate să își folosească atât de mult simțurile. Gustul mâncării, textura ingredientelor ce trebuiesc amestecate, mirosul nenumăratelor arome, temperatura, atenția și coordonarea vizuală toate acestea sunt puse plăcut la încercare în bucătărie.

Modalitate de a îi prezenta (și cultiva interesul pentru) știința

De ce anume uleiul nu se amestecă cu apa, cum anume se formează norii și ploaia, cum se produc noi substanțe prin amestec, stările substanțelor în natură de la lichide până la plasmă, toate aceste întrebări își pot găsi răspunsuri aplicate în bucătărie.

Matematica

Cine și-ar fi putut închipui că poți studia matematica făcând o prăjitură. Ei bine, copilul are un prim contact cu unitățile de măsură a volumului, masei, temperaturii, presiunii și timpului. Învață la ce ajută împărțirea și înmulțirea când vrei să faci mai o porție mai mare sau mai mică față de rețeta originală, cum anume funcționează fracțiile, formele geometrice: cercul în cazul pizzei și tortului, pătratul în cazul prăjiturilor sau plăcintelor, triunghiurile în cazul clătitelor, trapezului în cazul checurilor etc.

Atenție! Nu lăsați la îndemâna copilului ustensile periculoase (cuțite, curățătoare de legume, etc.) și supravegheați-l ca acesta să nu se apropie prea mult de obiectele de uz casnic periculoase (blendere, mașina de tocat, cuptor, etc.)

| Termeni și condiții | Confidențialitate | RSS SuperMămici |
Moda la preturi mici!vezi oferta!
+