Dovlecelul – cămara de vitamine

Dovlecelul – cămara de vitamine

Dovlecelul este un aliat de nădejde nu doar în curele de slăbire, ci te ajută şi la protejează vederii, previne bolile de inimă şi îţi susţine memoria. Cu atât de multe beneficii, trebuie să îţi devină prieten.

Fie că preferi varianta verde- gălbuie, cu care eşti famili­ară de prin pieţele noastre, fie italienescul zucchini, de un verde închis, dovlecelul este un adevărat depozit de nutrienţi. Pe deasupra, şi sărac în calorii şi glucide. Când ştii că un dovlecel mediu are numai 40 de calorii, cum să nu îl incluzi în dieta ta? Dacă încă nu te-ai convins, află că dovlecelul are un conţinut im­presionant de apă – aproape 95% din masa lui – şi e bogat în fibre de calitate, care grăbesc senzaţia de saţietate. Combinaţia de apă, fibre şi minerale îl recomandă şi persoanelor cu probleme di­gestive sau renale, fiind ideal şi în regimul diabeticilor sau su­praponderalilor.

Ceea ce face dovlecelul şi mai special este bogaţia de vitamine, minerale şi substanţe active pe care le conţine, unele chiar în concentraţii generoase. Pulpa şi mai ales coaja dovlece­lului găzduiesc cantităţi mari de potasiu şi fosfor, vitaminele A, B1, B3 şi B6. Ca să îţi faci o idee, îţi spunem că aproximativ 300 de grame de dovlecel asigură nece­sarul zilnic de fosfor şi potasiu, jumătate din cel de magneziu şi dublul cantităţii recomandate de vitamina A.

Dovlecelul poate fi introdus în alimentaţia bebeluşului între 6-8 luni neavând riscuri alergenice, însă, la fel ca şi la roşii este bine să eliminaţi seminţele (până la vârsta de aproximativ un an şi jumătate). Dovleceii sunt legume cu o aromă slabă dar care oferă multe fibre. Sunt o sursă bună de vitamina A şi potasiu. De asemenea conţine mai multe vitamina din grupul B.

Dovlecelul poate fi consumat oricum!

Dovlecelul face parte din catego­ria legumelor complexe, care ne rezervă vitamine şi minerale în toate componentele şi în orice formă le-am consuma. Cele mai bune efecte terapeutice pot fi ob­ţinute dacă îi consumăm în stare crudă: tăiaţi în cubuleţe şi adăugaţi în salată, de exemplu. Pentru a profita însă de toţi nutrienţii de care am vorbit, ai grijă să consumi dovleceii împreună cu coaja, e su­ficient să îi speli bine înainte de a-i prepara. Şi asigură-te când îi cumperi că sunt tineri şi au coaja sănătoasă şi intactă. Odată asimi­late din coajă şi pulpă, luteina, vitaminele A şi C vor ajuta orga­nismul să funcţioneze ca la carte şi vor sprijini îmbunătăţirea vederii.

În plus, consumat în mod con­stant şi în cantităţi mari, dovle­celul fortifică vasele de sânge şi previne apariţia bolilor cardiovas­culare. Un pahar de suc proaspăt de dovlecei, consumat dimineaţa, te protejează de constipaţie şi face minuni în dietă. Sucul este recomandat şi persoanelor care suferă de lipsă de calciu. Aten­ţie însă, atât sucul, cât şi forma crudă a dovlecelului pot provoca balonare şi crampe abdominale, ai grijă dacă ai digestia sensibilă, îi poţi consuma în schimb la gră­tar sau fierţi, prăjirea nu este re­comandată. Se vor pierde o parte dintre vitamine şi flavonoide, dar te poţi bucura în continuare de fosfor, magneziu şi fibrele ali­mentare.

Dovlecelul şi sănătatea ta

Pentru un tratament complet, include dovlecelul în dietă, este păcat să nu profiţi de această sursă verde de sănătate:

Dovlecelul stimulează digestia şi aportul de calciu

Are proprietăţi diuretice şi tratează constipaţia. Este recomandat inclusiv pentru afecţiuni ale aparatului digestiv, precum gastrita şi ulcerele. Conţinutul mare de magneziu al dovlecelului te ajută să asimilezi mai bine calciul în organism.

Dovlecelul este săţios

Conţintul bogat în apă şi fibre de calitate grăbesc senzaţia de saţietate şi îl transformă într-un aliat împotriva kilogramelor în plus. Dovlecelul este potrivit în orice cură de slăbire, deoarece conţine multă apă, puţine calorii şi este foarte bogat în substanţe nutritive.

Dovlecelul îţi protejează ochii şi ajută memoria

Aportul de luteină şi vitamina A sunt extrem de importante pentru menţinerea sănătăţii ochilor. Antioxidanţii şi vitaminele B1 şi B6 susţin reconstruc­ţia celulelor nervoase şi au efecte anti îmbătrânire. Persoanele de vârsta a treia ar trebui să consume cât mai mulţi dovlecei, fiind astfel protejaţi de bolile oculare specifice vârstei.

Previne bolile de inimă, inflamaţiile, astmul şi cancerul de colon

Reduce riscul de infarct şi accidente vasculare cerebrale. Dovlecelul are rol antiinflamator şi antimicrobian, mai ales în poliartrită şi reumatism. Incluşi constant în alimentaţie, dovleceii pot preveni declanşarea unor boli cronice precum cancerul de colon. Incluşi constant în alimentaţie, dovleceii pot preveni declanşarea unor boli cronice precum cancerul de colon. Pentru a ameliora astmul e nevoie de o cură de o lună cu suc de dovlecel, 100 ml de două ori pe zi, în combinaţie cu suc de morcovi. Se spune că o astfel de cură, ţinută de două ori pe an, poate vindeca astmul în totalitate.

Dovlecelul în cosmetică

Dovlecelul conţine antioxidanţi care îl fac perfect pentru vindecarea acneei. O simplă mască din piure de dovlecei, ou şi puţin lapte este de mare ajutor pentru a îndepărta impurităţile de pe suprafaţa pielii şi pentru a trata un ten acneic. Se folosesc inclusiv seminţele de dovlecel ca ingredient al cremelor care reglează func­ţionarea glandelor.

| Termeni și condiții | Confidențialitate | RSS SuperMămici |
Moda la preturi mici!vezi oferta!
+