Despre activitatile in aer liber IARNA

Despre activitatile in aer liber IARNA

Este greu sa gasiti motivatia pentru a iesi sa alergati afara in zilele friguroase. Dar, inainte de a va multumi cu salile de fitness aglomerate, ar trebui sa reconsiderati posibilitatea de a face exercitiile fizice in aer liber iarna aceasta. Cum puteti beneficia de pe urma acestei decizii?

1. Veti arde mai multe calorii

 

Pentru ca organismul munceste mai mult pentru a-si regla temperatura, veti arde mai multe calorii in timpul “antrenamentului de iarna” in comparatie cu cel din interiorul salii de fitness.

 

2. Beneficii pentru sanatatea inimii

 

Vremea rece determina inima sa munceasca mai greu pentru a distribui sange in tot corpul. Pentru o inima nesanatoasa, care se lupta sa gestioneze stresul suplimentar, procesul ar putea accelera boala si prejudiciul cauzat. Dar, pentru o persoana care face constant sport si care are rezistenta cardiovasculara, alergatul in aer liber pe timpul iernii poate intari inima.

 

3. Beti mai multa apa

 

Hidratarea este unul dintre cei mai importanti factori in minimizarea pericolelor impuse de un “antrenament friguros”. Organismul continua sa transpire, dar transpiratia se evapora mai repede in aer rece, lasand impresia ca organismul pierde mai putina apa. Beti apa inainte, in timpul si dupa antrenamentul efectuat in zilele reci de iarna.

 

4. Va reaminiti de importanta incalzirii

 

O incalzire adecvata inainte de exercitiul fizic este cruciala pentru a mentine organismul in forma, dar aceasta devine si mai importanta atunci cand este frig afara. Incalzirile de iarna va vor incuraja si astfel veti deveni profesionist in ceea ce priveste pregatirea dinaintea activitatii fizice.

 

5. Aportul de vitamina D

 

Chiar daca este frig afara, acest lucru nu inseamna ca expunerea suplimentara la soare nu va va incarca cu substante nutritive extrem de importante.

 

6. Veti fi mai fericit si mai energic

 

Activitatea fizica pe vreme rece are abilitatea de a va imbunatati starea de spirit, datorita lipsei umiditatii. Pe masura ce organismul munceste mai mult pentru a se incalzi, cantitatea de endorfine produse creste.

 

7. Ingrijirea pielii pe timp de iarna

 

Dacă pe timpul verii indicate sunt cremele care au factor de protecţie solară ridicat şi sunt bogate în apă, iarna trebuie să alegi acele cosmetice – creme intens hidratante, uşor grase. Crema aleasă trebuie nu numai să hidrateze tenul, ci şi să-l protejeze împotriva aerului rece de afară. Alege o loţiune asemănătoare şi pentru corp, pe care să o aplici imediat după duş, înainte de a te şterge cu prosopul.  La fel ca pielea, buzele au de suferit din cauza frigului pe parcursul sezonului rece. De aceea, din trusa cu produse de îngrijire nu trebuie să lipsească balsamul de buze. Cel mai indicat este să alegi unul care să aibă factor de protecţie SPF 15, dar şi substanţe antiseptice, care să ajute la vindecarea buzelor crăpate. Un bun balsam ,,tratament” pentru buzele crăpate este cel care conţine propolis sau ulei de arbore de ceai.

 

8. Beţi ceai şi cafea fără cofeină

 

Pe timp de iarnă se recomandă băuturile decofeinizate, deoarece cofeina determină pierderea căldurii corporale. Alternativa este să se consume băuturi fără cofeină, cum ar fi ceaiurile din plante şi ceaiul de ghimbir, care are proprietăţi naturale de încălzire, recomandă nutriţioniştii.

 

9. Nu purtaţi căciuli de lână

 

O căciulă din lână permite pierderea mai rapidă a căldurii decât căciulile din alte materiale, cum ar fi moltonul moale, care poate reţine mai bine căldura. De asemenea, o căciulă trebuie să acopere foarte bine şi urechile, care pierd foarte uşor căldura. De asemenea, obişnuieşte-te să porţi mănuşi (până la 30% din căldura corpului se pierde prin extremităţi), fular, care ajută, pe lângă menţinerea căldurii gâtului, şi la diminuarea efectului de horn (căldura corporală iese din haine pe la gât, dacă nu o izolezi cu o eşarfă, cu un pulover pe gât sau cu un fular) şi şosete groase (cele de lână sunt mult mai bune decât cele de bumbac). In zona capului poti pierde 7-10% din caldura organismului.

 

10. Ceaiul cald? Un mit!

 

Bauturile fierbinti te racoresc, nu te incalzesc. Cand bei fierbinte, o serie de receptori de pe limba semnaleaza organismului ca ceva fierbinte urmeaza sa ajunga si corpul incepe sa transpire, pentru a se raci. Pe de alta parte, o bautura rece poate sa ne incalzeasca deoarece determina vasele de sange sa se contracte.

 

11. Alcoolul? Te raceste

 

Alcoolul nu te incalzeste in realitate, ci scade temperatura corpului, deoarece previne reactia naturala a organismului la frig: tremuratul. Simtim caldura cand consumam alcool pentru ca acesta determina vasele de sange sa se dilate, dar acest efect este doar temporar.

 

12. Incaltamintea potrivita iarna

 

Talpa antiderapantă, contra poleiului – Accidentele ortopedice pot fi prevenite prin purtarea încălţărilor potrivite. Cele mai bune în acest sens sunt tălpile din material antiderapant (poliuretan, cauciuc) sau cele prevăzute cu zimţi sau crampoane. De asemenea, pe tălpi de pot lipi benzi antiderapante autoadezive.

 

13. Imbracamintea pentru alergare iarna

 

Dacă timpul sau bugetul nu vă permite să mergeţi la o sală de fitness, cea mai accesibilă metodă de a rămâne în formă şi pe timpul iernii este joggingul. Nu trebuie să vă speriaţi de frig şi de zăpadă, spun specialiştii, care au şi o serie de sfaturi pentru alergătorii sezonului rece. Astfel, îmbrăcămintea este foarte importantă în timpul acestui tip de mişcare şi trebuie să fie adecvată. Se recomandă straturi subţiri, din materiale care permit transpiraţia şi menţin, în acelaşi timp, corpul uscat.

Primul strat de haine trebuie să fie un tricou cu mâneci lungi din bumbac sau alte fibre naturale care să lase piele să respire. Al doilea strat trebuie să fie o bluză care să reţină umiditatea şi care să conţină lână sau polyester. Ultimul strat trebuie să ne protejeze împotriva vântului şi a umezelii. La fel de importante sunt căciula şi mănuşile, care trebuie să fie din lână sau alt material călduros. Dacă afară este foarte rece, e util un fular, care să acopere nasul şi gâtul. Picioarele vor fi protejate cu ciorapi uscaţi şi groşi, care absorb transpiraţia, iar pantofii de alergare trebuie să fie suficient de mari încât să ne simţim confortabil în ei. Alergătorilor din sezonul rece le sunt recomandate două perechi de pantaloni: prima din lycra, strânsă pe corp, iar a doua mai largă şi călduroasă. Şi iarna este valabilă regula hidratării: chiar dacă e frig şi nu simţim că ne-ar fi sete, trebuie să încercăm să bem suficiente lichide. În acest sens, poate fi util un termos pe care să îl avem la noi, cu un ceai cald. Nu în ultimul rând, pielea trebuie îngrijită şi protejată cu o cremă hidratantă, care să conţină şi factor de protecţie solar.

rechizitelemele.ro
| Termeni și condiții | Confidențialitate | RSS SuperMămici |
Moda la preturi mici!vezi oferta!
+