Alimentele sănătății tale

Alimentele sănătății tale

Peștele

 
Peștele este recomandat datorită cantității sale de Omega 3 și nu numai. Ba chiar, oamenii nu mănâncă îndeajuns peste și fructe de mare cât ar trebui. Prin urmare poți adăuga în meniul tău somon, ton (în apa și nu în ulei), macrou, păstrăv, pește-spadă, calcan, biban, hering, cod. La fel ca și în cazul pieptului de pui sau a cărnii roșii, evită grăsimile sau sosurile cu prea multe calorii sau proteine. Poți găti la gratar, fiert sau copt, după gustul tau. Deși unii pești sunt mai bogați în grăsimi, cum ar fi macroul, sardiniile și somonul, îi poți consuma când vrei datorită cantității de acizi grasi omega 3 pe care aceștia îi conțin. Scoicile și fructele de mare în general, intră în aceeași categorie. Astfel, nu te priva de crevete, crabi, homari și stridii. În plus, peștele este o excelentă alegere dacă ești într-un restaurant.
 

Fasolea

 
Boabele de fasole in nutritie si alimentatieFasolea este pe lista carbohidraților buni datorită indexului glicemic scăzut. Totodată este bogată în fibre, mai ales solubile și minerale. Acestea fiind spuse, nu te feri de fasole de acum înainte. Este un aliment sănătos care te poate ajuta.

Boabele de fasole ajută la scăderea presiunii sângelui şi reduce colesterolul „rău”, care a fost desemnat de cercetători recent cauza a multor boli de inimă – o raritate cu câteva secole în urmă. De asemenea fasolea previne constipaţia. Ea poate opri dezvoltarea hemoroizilor şi a altor probleme adânci sau le poate vindeca dacă sunt deja produse.
 

Ciocolata

 
Dacă tot am vorbit și despre dulciuri, am și o veste bună. Și anume, ești liber să consumi ciocolată neagra sau amăruie, atât timp cât are o concentrație destul de mare de cacao (minim 60 %). În orice caz, nu e bine sa faci un exces din acest mic desert, ba chiar ar fi bine la inceput să nu consumi deloc, ci abia dupa ce  începi să dai jos grăsimea și iți permiți câte un moft de acest gen din când în când.

Se caracterizează printr-un aport caloric ridicat oferit într-un volum mic. La ora actuală se remarcă o creştere tot mai mare a consumului lor, deşi nu furnizează o valoare nutriţională corespunzătoare. De asemenea, amintim acţiunea lor cariogenă, cu impact în special în rândul copiilor şi adolescenţilor.

În piramida alimentară aceste produse au reprezentare grafică în vârful piramidei, alături de grăsimile saturate, sugerându-se astfel folosirea lor cât mai rară.

 

Soia

 

Boabe de soiaSoia trebuie și ea să facă parte din meniul tău datorită beneficiilor sale. Soia conține anumiți amino acizi care duc la scăderea nivelului de colesterol din corp, și a insulinei. Dacă vei consuma soia frecvent, vei ajuta la mobilizarea metabolismului și implicit la mobilizarea grăsimii. Însă bineințeles, toate acestea sunt valabile doar dacă consumi soia împreună cu o nutriție îndeajuns de echilibrată. Totodată, iți vei diminua riscurile de cancer coronar și alte tipuri de cancer legate de eliberarea hormonilor. Pentru vegetarieni, soia reprezintă alimentul ideal, iar cât despre cei care consumă și carne, reprezintă o diversificare majoră a meniului. Pe lângă prafurile de soia, poți avea și burgeri din soia, brânză de soia, și bineințeles lapte din soia. Toate sunt la fel de recomandate.
 

Produsele lactate

 
Laptele si produsele din lapteAcoperă o gamă foarte larga de alimente (lapte, brânză, iaurt). Însă nu toate pot fi trecute pe listă. Mai exact ar putea fi trecute toate cu o singură condiție, și anume un conținut slab de grăsimi, eventual 1%, sau complet fără grasimi și degresate. Aceste produse sunt o combinație de carbohidrați și proteine, deci chiar și un lapte mai slab va conține destule grasimi prin intermediul caloriilor. Din această cauză produsele integrale din lapte nu pot fi acceptate. Totodată, proteinele din lactate sunt foarte bune, fiind complete și astfel pot înlocui un meniu întreg pentru o masă în schimbul altor alimente cu proteine.
 

Fibrele

 
Am vazut deja câte beneficii pot aduce fructele și legumele de la scăderea pierderii osoase până la scăderea presiunii sângelui. Trebuie doar să fii atent să consumi fructe atunci când trebuie și cât trebuie. Mâncând cel puțin cinci fructe sau legume pe zi vă veți asigura o parte din necesarul zilnic de vitamine, minerale si fibre. Însă trebuie să adaugi neaparat și legume deoarece o dietă bazată exclusiv pe fructe nu va fi la fel de eficientă fără fibroșii verzi care conțin proteine slabe. Am vazut deja cine intră în aceasta categorie, de fibroase (fasolea verde, sparanghelul, broccoli etc). Aceste vegetale verzi au o densitate calorică foarte scazută așa că îi poți consuma liber și mai ales seara. Dacă îi combini cu proteine slabe ți-ai făcut o masă ideală pentru slăbit.
 

Cartofii

 
Cartofii in alimentațieCartofii merită și ei atenția ta deoarece îndeplinesc toate criteriile pentru a fi un carbohidrat bun. Sun carbohidrați complecși și sunt naturali 100%. De asemenea, conține vitamine, fibre și minerale făcându-i foarte hrănitori deși sunt slabi în calorii. Chiar dacă au un index glicemic ridicat, dacă îi vei consuma împreuna cu alte proteine slabe, acest index va scădea semnificativ, deci adăugă-i pe lista chiar acum. Nu uita, niciodată prăjiți!

Dacă găsiți ignama, nu vă feriți să consumați așa ceva. Arătând ca un cartof, deși mai mare și mai oval, aceștia sunt aromați, conțin puține calorii fiind foate hrănitori și cu antioxidanți. Au un index glicemic scăzut (mai scazut decât cel al cartofilor). Sunt de culoare portocalie având capetele alungite și forme neobişnuite.
 

Vinul

 

Despre struguri si despre vinDeși lăsat mai la sfârșit, vinul este singura bautură alcoolică care ar putea trece ca acceptată. Diferența dintre vinul roșu și alb (în domeniul pe care ne intereseaza pe noi) este că vinul roșu conține mai mult acid tanic care are un efect terapeutic, ajutând și la protecția pereților arterelor. Vinul ar putea face parte din dieta ta, însă niciodată să nu depașești două pahare pe zi pentru bărbați și 330 ml pentru femei (și așa este destul). Totodată trebuie să fii atent să fi mâncat înainte, să nu bei niciodată pe stomacul gol. S-a dovedit că vinul previne atacurile de inimă deci te poate ajuta. Cu toate acestea este bine la început să nu consumi deloc băuturi alcoolice, însă în timp, odată ce te vei obișnui cu acest tip de dietă și cu exericitiile fizice, acesta nu iți va mai afecta greutatea (atât timp cât respecți cantitățile). Ferește-te să combini vinul cu alți carbohidrați periculoși (cum ar fi dulciurile, spre exemplu).

În ceea ce privește oțetul, acesta conține o cantitate prea mică de alcool pentru a fi nociv așa că poate fi folosit la crudități și salate. De asemenea poate fi înlocuit de lămaie, dacă dorești.


 

Cafeaua

 
Cafeaua nu face parte din alimentele acceptateNu este acceptată deoarece stimulează pancreasul pentru producerea insulinei. Dacă vreți neapărat, puteți bea cafea decofeinizată sau tipul arab slab, însă renunță la cafeaua foarte tare sau espresso italian. De asemenea poți înlocui cafeaua cu ceai verde. Deși și acesta are un conținut de cofeină, este mult mai redus și oferă numeroase alte beneficii care ne fac să îl trecem pe lista bună. Acesta conține aminoacizi, vitamina C, proteine, calciu și fier pe lângă alte componente, însă aproape fiecare component al ceaiul verde are avantajele sale. De exemplu polifenolii și catechinele combat anumiți radicali liberi. Alcaloizii sunt excitanți acționând ca un stimulent iar teina împreună cu cafeina stimulează arderea grăsimilor având proprietăți diuretice. Și nu în ultimul rand, flavonoidele protejează împotriva stresului, făcând din ceaiul verde un antioxidant puternic. Mai mult, s-a demonstrat că acest tip de ceai poate preveni cancerul cutanat produs de razele ultraviolete (prin polifenoli și catechine), ajutând totodată la menținerea unui ten tânăr și proaspăt. Datorita fluorurilor previne apariția cariilor și a tartarului dentar. Așa că, data viitoare când ai nevoie de un antidot contra oboselii fizice sau intelectuale, vei avea produsul excelent cu care să înlocuiești eterna cafea.

Nu în ultimul rand, recomand prafurile proteice ca o gustare între mese sau imediat dupa exerciții fizice. Îți poți face un shake gustos din proteine care va ajuta la recuperarea țesutului muscular rupt și la mărirea masei musculare în urma exercițiilor.

Pages: 1 2

| Termeni și condiții | Confidențialitate | RSS SuperMămici |
Moda la preturi mici!vezi oferta!
+