Câteva jocuri ce pot face o petrecere pentru copii mai interesantă, mai amuzantă și chiar mai delicioasă. Acestea nu numai că le vor face timpul petrecut să fie plăcut, însă le vor dezvolta anumite capacități și abilități: memorie, rapiditate, comunicare, expresivitate.

Dulciurile muzicale

Se ia o bomboană, un baton de ciocolată sau o acadea și se împăturește în hârtie colorată de cadouri. Apoi acest pachețel, se pune pe o nouă coală, se adaugă o altă bomboană, baton de ciocolată sau acadea și se învelește din nou. Și tot așa pentru a avea învelite în straturi, un număr egal de dulciuri cu numărul de copii.

depurtat.ro

Copiii se așează în cerc, și dvs. trebuie să dați drumul la muzică. Acest ansamblu dulce se pasează din mână în mână, până când muzica se oprește, iar copilul ce a rămas cu dulciurile în mână desface ambalajul și poate mânca bomboana. Apoi se dă drumul iar la muzică și se va opri iar pentru deliciul altui copil (trebuie să aveți memorie astfel încât fiecare copil să primească o bomboană ). Este indicat să fie mai multe tipuri de dulciuri pentru a păstra misterul asupra a ceea ce va primi următorul copil.

 

Jocul “Cine sunt eu?”

 

Fiecare jucător trebuie să scrie pe o foaie numele unei persoane sau al unui personaj cunoscut. Poate fi vorba de cineva real, sau fictiv. Dă apoi foaia celui din dreapta lui și primește foaia scrisă de la cel din stânga. Fără să se uite la ea, și-o prinde pe frunte, astfel încât ceilalți să poată vedea ce scrie pe ea.

Pentru a afla cine e, jucătorul le pune celorlalți întrebări la care primește răspunsuri cu “da” sau “nu”. Cel care ghicește primul este câștigătorul rundei. Apoi se trece la următorul jucător.

 

Jocul “Rece-cald”

 

Ascunde o jucărie, apoi pune-l pe micuț să o caute, oferindu-i indicii: dacă este în jurul obiectului îi spui cald, călduț, din ce în ce mai cald, dacă se îndepărtează îi spui rece, foarte rece iar în momentul care este lângă obiectul ascuns spune-i fierbinte și lasă-l să o găsească. Dacă se îndepărtează de jucărie, spune-i din nou foarte cald, cald sau rece, după caz.

 

Jocul “Fă-mă să râd!”

 

Copiii trebuiesc așezați în poziții comode ce le permit să stea nemișcați o perioadă mai lungă de timp. Jocul începe când unul dintre copii – clovnul – (stabilit la începutul jocului) spune “nu te mișca”. Din acel moment, clovnul se plimbă printre copii, și fără să îi atingă trebuie să îi facă să râdă sau să zâmbească, spunându-le o glumă, cântându-le un cântecel haios sau chiar râzând la ei cu un râs molipsitor. În momentul în care unul dintre copii începe să râdă sau să zâmbească, acesta se alătură primului clovn și trebuie să îi facă și pe restul să râdă. Ultimul copil rămas ce nu a devenit clovn este câștigător.

 

Scăunelele muzicale

 

Mai multe scaune sunt așezate atingându-și spătarele în cerc. Numărul de scaune trebuie să fie mai puțin cu unul decât numărul de copii. Copiii, în timpul muzicii trebuie să se învârtă în jurul scaunelor, iar în momentul în care muzica se oprește, trebuie imediat să se așeze pe unul din scaune. Acela ce nu a reușit să se așeze, iese afară din joc, apoi se scoate  un scaun din cerc, și tot așa până când rămân doar doi jucători, ce vor fi declarați câștigători.

 

Jocul Mima – pură expresivitate

 

Principiul acestui joc este foarte simplu: trebuie să ghicești un obiect, un concept, nume, idee, activitate, etc. Copiii sunt împărțiți în două echipe. Una din echipe alege un singur copil din echipa adversă și îi comunică obiectul, conceptul, etc. pe care trebuie să îl mimeze în fața coechipierilor lui și, fără să scoată o vorbă sau vreun sunet, să îi ajute pe ceilalți să câștige jocul: într-un timp dat (2 sau 3 minute) să ghicească ce au ales membrii celeilalte echipe. Dacă a fost ghicit cuvântul sau a expirat timpul, jocul se reia schimbând rolurile.

 

Caută-mă (pentru copii cu vârsta de 1 an)

 

Spuneţi-i copilului că vă veţi ascunde după o uşă sau după o mobilă. încurajaţi copilul să-şi acopere ochii cu mâinile.

Atunci când v-aţi ascuns, spuneţi-i: ,.Găseşte-mă!’\ Să sperăm că vă va asculta cu atenţie şi vă va găsi. Faceţi aceasta de mai multe ori şi ascundeţi-vă în acelaşi loc. Atunci când vi se pare ca este sigur pe acest joc, ascundeţi-vă într-un loc diferit, care este aproape de prima ascunzătoare. Continuaţi până când copilul se plictiseşte.

Altă dată, încurajaţi-1 pe el să se ascundă. Spuneţi-i că încercaţi să-1 găsiţi. Se ascunde copilul într-unui din locurile unde v-aţi ascuns înainte sau găseşte altă ascunzătoare? Găsirea unei noi ascunzători arată că a înţeles jocul. Dacă se ascunde în acelaşi loc, îi mai trebuie încurajări pentru a găsi alt loc unde să se ascundă. Acesta este un joc pe care copiii foarte mici pot să-1 joace sub îndrumarea unui adult.

Această activitate dezvoltă capacitatea de a asculta cu un anumit scop („găseşte-mă”), abilitatea de a localiza sunetul vocii unei persoane, percepţia noţiunilor „ în afara vederii” şi „ la vedere “, o conştientizare mai bună a poziţiei în spaţiu, independenţa şi încrederea în sine.

noriel.ro